piątek, 19 kwietnia 2013

Moje dzieciństwo, muminki i wspomnienia z nimi


Muminki-rodzina
Nie wiem jak wy ale Muminki kojarzą mi się z okresem dzieciństwa. Chyba każdy trochę starszy kojarzy te świetne "stworki" o dziwnej budowie ciała mieszkające w tym charakterystycznym domku :) Pokłony dla autorki Tove Jansson za stworzenie takich postaci co dostarczają zabawy całemu światu i dostarczały mi w dzieciństwie. Wiecie, że Muminki zostały przełożone aż na 30języków na świecie? Oczywiście też doczekały się filmów, wystąpień teatralnych etc. Też jak ja zawsze baliście się tej Buki? hehe.

Pamiętacie postacie? Którą najbardziej lubiliście? Przecież trochę ich było z tego co jeszcze pamiętam to:
  1. Muminek - ten łatwowierny i naiwny hehe. Jakoś za nim nie przepadałem w sumie.
  2. Mama Muminka - czyli ta kochająca matka, zachowująca zimną krew i opiekuńcza. Najlepsze jest to co każdego zastanawia: jak nazywała się mama muminka zanim urodziła muminka :D ?
  3. Tata Muminka - z niego to marzyciel był pamiętam, że uwielbiał morze i zawsze miał ten swój cylinder na głowie.
  4. Mała mi - tej osobiście nie cierpiłem. Ta malutka i czepialska i złośliwa "jędza" :D
  5. Włóczykij - mój ulubiony. Ten co grał na harmonijce i wszędzie wędrował... trochę jak koziołek matołek, jednak miał coś w sobie chłopina. Taki troche filozof z niego był.
  6. Buka - czyli ten duży potwór, którego każdy się bał w dzieciństwie. Ciekawe jakie przesłanie miała mieć ta postać tak w ogóle?

A wy którą postać najbardziej lubicie/lubiliście? Chętnie się dowiem w komentarzach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz